dissabte, 26 de maig del 2012

Pastís Mousse de Dulce de Leche

































I avui toca post per al meu autopastís d'anivesari! uff com passa el temps... podria anar un poc més a poc a poc això... Però bé, parlant de rebosteria he aprofitat per fer una nova versió de pastís-mousse, un pastís fresc que no du farina ni necessita forn, ja n'he fet de diversos sabors (violeta, taronja, maduixes i llet merengada). En aquesta ocasió vaig decidir aprofitar el pot de Dulce de Leche que havia obert per als cupcakes de la setmana passada. I cercant per la xarxa vaig trobar un pastís ben interessant al bloc Poires au Chocolat. El resultat un pastís mousse fresquet i ben dolç! una bona manera d'acabar el dinar d'aniversari. També aprofit per mostrar-vos un dels regals que més il·lusió m'ha fet, un cake-stand :)

Ingredients

Base
* 125 gr galetes digestive
* 50 gr mantega
* 1 Cd de llet

Mousse
* 350 gr formatge en crema Philadelphia
* 200 ml nata per muntar
* 100 ml dulce de leche
* 200 ml llet
* 6 fulls de gelatina neutra
* Sacarina o sucre al gust

Cobertura
* Dulce de leche
* Encenalls de xocolata negra

Per a la base hem de picar les galetes i mesclar-ho amb la mantega fosa i la llet, premem bé aquesta mescla al fons d'un motlle desmotllable i aplanam bé. Ho deixam a la gelera.

Per a la mousse primer muntam la nata i reservam. Remullam els fulls de gelatina en aigua uns minuts i després els posam amb la llet al foc, remenant fins que es fonguin, reservam. Batem el formatge amb el dulce de leche, hi afegim la llet i sucre o sacarina al gust. Finalment mesclam amb la nata muntada amb una espàtula i ho disposam dins el motlle a la gelera durant unes hores perquè qualli.

Per a la cobertura simplement decoram amb un poc de dulce de leche la superfície del pastís i cobrim amb encenalls de xocolata negra.

Bon profit!


4 comentaris:

  1. Mmm! impressionant! no acostumo a fer mousse des que vaig tenir un parell d'experiencies negatives amb la gelatina, però crec que hauré de superar aquest petit trauma amb un pastís com aquest... ;)

    Et torno a felicitar, guapa, estàs a la flor de la vidaa! ;) Mua!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Bibiana!! a mi sempre m'han donat bon resultat els pastissos aquests frescos, ideals per a l'estiu ;) A veure si ho proves, segur que te surt genial!

      Petons!

      Elimina
  2. Moltes felicitats!!! gairebé em perdo aquest tros de pastís, mmmm... com m'agrada la mousse i la xocolata trossejada que li has posat per sobre! Jo no puc prendre "dulce de leche" (tema del sucre) però estic segura que és una delícia!

    Molts petons i per molts anys ;-)

    ResponElimina