divendres, 5 d’agost del 2011

Dàtils farcits amb aroma a violeta















Aquest és un dolç que vaig provar fa un mes i vaig quedar sorpresa, els dàtils farcits són boníssims com a postre, un petit mos de dolçor per acabar un menjar especial. És un dolç típic de la cuina oriental, i els que vaig provar eren casolans. No vaig aconseguir saber la recepta exacta fins que casualment fa uns dies es va publicar al bloc Receptes de cuina del Marroc. Així que vaig decidir fer-los, aprofitant que tenia un sopar amb amigues, variant-ne un poc l'aroma. Normalment es fan amb aroma de vainilla o d'ametlles amargues, però jo vaig voler fer-los de violeta, un dels meus aromes "fetiche" que em recorda aquells caramels que tant m'agradaven de petita.

Ingredients

* 30 Dàtils grans
* 100 gr Ametlla en pols
* 100 gr Sucre glas
* 1 cdt aroma de violeta
* Aigua de flor de taronger
* Colorant lila

Primer hem de tallar els dàtils longitudinalment i els traiem el pinyol, els reservam. Per fer la pasta d'ametlla hem de mesclar el sucre i l'ametlla en pols i poc a poc anar incorporant aigua de flor de taronger en petites quantitats fins que tenim una pasta idònia per al farciment. Hi afegim l'aroma desitjat (violeta, ametlla, vainilla) i el colorant, mesclam bé la pasta i farcim els dàtils.

 

2 comentaris: