divendres, 15 d’abril del 2011

Faves tendres gratinades amb formatge maonès















Per a la Recepta del 15 que organitzen els blocs Xocolata DesfetaEls Fogons de na Bordeta , aquest mes d'abril es proposava fer una recepta amb faves, verdura típica d'aquesta època. Jo he optat per fer un plat que té part més típica i altra més innovadora. El meu predí me sol donar faves tendres i m'agrada molt fer-les saltades amb cebes tendres i fonoll. Avui he decidit fer-les saltades però després gratinar-les amb un poc de formatge maonès. L'invent ha estat exitós, el gust rotund de les faves amb l'aroma del fonoll és genial, i el formatge li dóna un toc més cremós.

Ingredients
* Faves tendres
* 2 cebes tendres
* 2 porros
* Brou de cuinat
* Fonoll
* Formatge maonès
* Oli d'oliva
* Sal i prebe bo

Primer hem de tallar les cebes i els porros en juliana i els posam a una paella amb oli, que es facin poc a poc. Hi afegim abundant fonoll picat. Mentre netejam i tallam les faves tendres, també en juliana. Les disposam dins la paella i afegim un poc més d'oli d'oliva. Trempam amb sal i prebe bo. Deixam que es facin una estona. Afegim el brou i deixam coure fins que aquest s'ha begut i les faves són fetes. Les disposam dins una font i per sobre posam formatge maonès ratllat. Ho gratinam al forn i llest per servir!


2 comentaris:

  1. Ohhh!! Quina recepta més xula!!
    Ja veig que m'acabaré aficionant a les faves!!
    Un petó!

    ResponElimina
  2. Ostres!! Què originals amb el formatge gratinadet per sobre!! M'han agradat molt!!
    Moltíssimes gràcies per participar maca!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina